מהם משרדי יחסי ציבור ובשביל מה הם נחוצים? במאמר זה נסביר לכם בדיוק מה זה יחסי ציבור ומהן ההתמחויות של משרדים, העוסקים בעבודה זו.

קצת על יחסי ציבור

יחסי ציבור היא אחת הדרכים היעילות ביותר להעלאת מוצרים, שירותים ומסרים לתודעה הציבורית. למעשה, מדובר על האופן, בו מנוהלים היחסים בין מבקש שירות יחסי הציבור לבין הציבור. לדוגמה, אם אתם עמותה, שרוצה להגיע אל התודעה של כמות אנשים גדולה ככל האפשר ולהעביר להם את המסר של העמותה, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות יחסי ציבור.

איך זה עובד?

אם ניקח שיווק ופרסום כדוגמה, אז הדרך להגיע אל תודעת הציבור היא באמצעות קמפיינים פרסומיים במדיות השונות כדוגמת רדיו, טלוויזיה, תקשורת כתובה ועוד. יחסי ציבור עובדים בצורה אחרת, בה משרדי יחסי ציבור מפעילים את הקשרים שלהם ומשיגים עבור לקוחותיהם ראיונות בכלי התקשורת השונים וכך ניתנת להם ההזדמנות להציג את מרכולתם באופן אישי וכפי שהיו רוצים להציגה. בנוסף, כאשר אפשר לקשר פנים וקול למה שרוצים לשווק, קהל היעד מתחבר טוב יותר וכך קל יותר לשווק לו.

העבודה של משרדי יחסי ציבור

כל משרד יחסי ציבור צובר עם השנים יותר ידע, ניסיון ולא פחות חשוב מכך – קשרים. כל אלו עוזרים ללקוחות להגיע אל המטרה והיא החשיפה התקשורתית באמצעותה ניתן להגיע אל קהל היעד ביתר קלות וכך להעלות באופן משמעותי את היקף המכירות, אם מדובר בעסק, ואת היקף התרומות, אם מדובר בעמותה. כמו כן, לעתים משרדי יחסי ציבור נדרשים לתת מענה למקרה מסוים. לדוגמה, אם פורסם בתקשורת שהמוצר איננו תקין, על משרד יחסי הציבור לצאת לתקשורת ולאפשר לעסק עצמו לתת את תגובתו לאחר הדרכה, על מנת שניתן יהיה לשקם במהרה את הנזק שנגרם לו.
העבודה מול משרד יחסי ציבור היא עבודה צמודה, בה שני הצדדים נדרשים לעמוד ביעדים כדי להוביל ביחד אל המטרה ולשם כך נדרש שיתוף פעולה מלא של שני הצדדים ולכן, כאשר בוחרים לעצמכם משרד יחסי ציבור, בדקו מהי רמת הזמינות שלו בשבילכם.