באולמות אירועים יש סכנות רבות מבחינת לכלוך ותחזוק של פריטי הריהוט, לאור התנועה הרבה של אנשים ולאור העובדה שכלול בעניין מזון ושתייה שלרוב נשפך על השטיחים. זאת ועוד, ישנה חשיבות רבה לשמירה על ניקיון ונראות אולם האירועים לכן יש לדאוג לתחזוקו השוטף.

חשיבות ניקיון השטיחים באולמות אירועים

אולם אירועים זהו מקום שעל שירותיו והשכרתו אנשים משלמים כסף רב ולכן רמת הציפיות שלהם בהתאם, היא גבוהה באשר לאיכות ולרמה של האולם והנראות שלו. לאור העובדה שאולם האירועים משמש לעריכת אירועים פרטיים ועסקיים, ישנה חשיבות גדולה לנראות האסתטית שלו ולרמת הניקיון שלו. מכאן, שמוטלת על צוות אולם האירועים המשימה לדאוג לתחזוק וניקיון רציף של אולם האירועים לאורך האירוע כולו ובין אירוע לאירוע. על השטיחים באולמות אירועים מצטברים כתמים רבים, כמעט בכל אירוע מחדש, עקב סימנים של נעליים מלוכלכות ומזון ושתייה שנשפכים ולפעמים גם נדרש בעל מקצוע המומחה בתיקון שטיחים.

מהן השיטות הקיימות לניקוי שטיחים?

בדומה לכל דבר אחר בימינו, אפשר לבצע את המלאכה של ניקוי שטיחים בצורה עצמאית ובאופן של השכרת שירותיה של חברה המקצועית בדבר מה, במקרה זה, חברת ניקיון אשר מספקת שירותי ניקוי שטיחים. באולם אירועים, בשל הצורך התכוף בניקוי שטיחים יסודי ומעמיק, נראה שכדאי להחזיק במקום את כלל האמצעים ניקוי השטיחים וכך הדבר. בדומה לבית מלון, באולמות אירועים לרוב מחזיקים במקום צוות ניקיון המומחה בעבודה עם חומרים ייחודיים לניקיון של שטיחים ומכשירים ייחודיים כמו מכשיר קיטור ושואב תעשייתי. את ניקיון השטיחים לרוב מבצעים באולמות האירועים ברמה תכופה הרבה יותר מאשר אילו היה מדובר בשטיח ביתי.

טכניקות ניקוי שטיחים תעשיות

ישנן טכניקות כלליות שיש לעקוב אחריהן בכדי לנקות את השטיחים בצורה הטובה ביותר. טכניקות אלה רלוונטיות הן לניקיון של שטיחים באולמות אירועי וברמה תעשייתית והן לניקוי של שטיחים ביתיים. השלב הראשון הוא הסרה של לכלוך יבש ואבק, זאת באמצעות שימוש בשאיבה. שנית, יש להזריק חומר ממס כלשהו לשטיח ולבצע מלאכת קרצוף לשם החדרת החומר לשכבות העמוקות ביותר של השטיח. לאחר שלב הקרצוף, יש להמתין לייבוש או להשתמש באדים על מנת להחדיר את החומר אף עוד יותר עמוק ורק אז לייבש. בשלב האחרון יש לחזור למעשה על השלב הראשון פעם נוספת ולשאוב שוב פעם את השטיח בצורה יסודית. במקרים בהם ישנם כתמים מסוימים שנרצה להסיר, מומלץ להשתמש בחומרים ייעודיים להסרת כתמים במהלך תהליך ניקוי השטיח טרם קרצוף החומר הממס אל תוכו וזאת על מנת להבטיח את הסרתו של הכתם.

נראות והיגיינה – שטיחים נקיים

שטיחים נקיים הם דבר חשוב בכל מקום שהוא ובאולמות האירועים בפרט, בשלב החשיבות הרבה של נראות האולמות ורמת הניקיון בהם. הקפדה על ניקוי שטיחים באולם האירועים תבטיח לקוחות מרוצים ואולם אירועים אסתטי ונקי.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *