העידן הדיגיטלי שבו אנחנו חיים מחייב גם עסקים קטנים להפגין נוכחות משמעותית באינטרנט. עסק שאין לו אתר נתפש כמיושן, ככזה שלא משקיע בלקוחותיו ובמקרים רבים גם כפחות אמין. באופן טבעי סיכויי עסק שכזה לשגשג לאורך זמן נמוכים – אבל היום לא מספיק לבנות אתר, אלא חשוב להשקיע גם בעיצוב שלו. עיצוב אתר לעסק קטן הוא אתגר גדול, ובפרט חשוב להקפיד על הדגשים הבאים:

הבלטת הייחודיות

עסקים קטנים נמצאים בנחיתות מובנית ביחס לשחקנים הגדולים בתחום שלהם. הקלף החזק ביותר שלהם הוא הייחודיות, ולכן חשוב מאוד שגם האתר של העסק ישקף אותה. על-מנת לבדל אתר מהמתחרים מעצבים מקצועיים משתמשים במגוון רחב של כלים ויזואליים, ואם הם מנוסים מספיק הם גם ידעו להביא לידי ביטוי מדויק מאוד את ה-DNA  של העסק. בהתאם השלב הראשון של עיצוב האתר יהיה אפיון העסק, מציאת הערכים שמנחים אותו והמרכיבים שהופכים אותו למה שהוא באמת.

חוויית משתמש מוצלחת

הדגש המשמעותי השני של עיצוב אתרים לעסקים קטנים הוא יצירת חוויית משתמש מעולה. חוויית משתמש – מונח שמוכר גם בשם UX (ראשי תיבות של User eXperience) – הוא אחד הנושאים המדוברים ביותר בעולם האינטרנט. מחקרים רבים מנסים להבין, ובלא מעט מקרים גם מצליחים, מה בעצם מחפשים הגולשים ואיך לגרום להם להישאר באתר זמן רב ככל האפשר. מעצבי אתרים מיומנים שולטים לא רק בתוכנות עריכה גרפית למיניהן אלא גם בידע יקר ערך לגבי התנהגות גולשים וממשק משתמש אידיאלי עבורם.

עיצוב אתרים רספונסיביים

עיצוב אתרים שנראים מעולה על מסך גדול הוא כמובן דבר מצוין, אבל כדאי מאוד שהם ייראו לא פחות טוב גם במסכים קטנים – שהרי חלק גדול מהגלישה באינטרנט בימינו מתבצע דרך סמארטפונים. אתר רספונסיבי הוא אתר שיודע לזהות את ממדי המסך שעליו הוא מוצג ולהתאים את האלמנטים השונים של התצוגה לאותם ממדים.

האיכות הנ"ל מספקת מענה לסוגיה הטכנית, אבל עיצוב אתרים רספונסיביים חייב לקחת בחשבון גם את החובה לשמור על הרמוניה בין תוכן לצורה. בפרט חשוב מאוד העימוד כדי לאפשר למשתמשי המובייל ליהנות מגישה קלה ומהירה למידע שחשוב להם במיוחד.