כולנו מבלים שעות רבות בפייסבוק, באינסטגרם, בטיקטוק וברשתות חברתיות אחרות – ולכן הן הפכו גם לזירות מתאימות לפרסום. השיווק חייב להתנהל באופן מושכל ומדויק, כדי לא לעורר התנגדויות, ולכן ההמלצה היא למצוא חברה בעלת ניסיון שיודעת בדיוק איך לבצע קידום ושיווק ברשתות חברתיות. זהו שירות מודולרי, שיכול להיות מקיף מאוד, וכאן בעמוד תמצאו פירוט של המרכיבים האפשריים.
תוכן שמושך תשומת לב ומייצר מעורבות
מרכיב אפשרי אחד, וחשוב, של קידום ושיווק ברשתות חברתיות, הוא יצירת תוכן איכותי – פוסטים שימשכו את תשומת הלב של הגולשים, יגרמו להם להגיב ואפילו לשתף, וגם לרצות לעקוב אחרי החשבון של העסק באותה רשת חברתית. התוכן חייב להיות בעל ערך אמיתי, ולא רק שיווקי, כדי להבהיר לכולם שמדובר בעסק שמספק תועלת. תכנים מהסוג הזה יכולים להפוך גם לוויראליים, ולמשוך אליכם קהל רחב מאוד שלא היה נחשף אליכם בשום דרך אחרת בכזו אפקטיביות.
אינטראקציות עם גולשים
אחד היתרונות המשמעותיים של קידום ושיווק ברשתות חברתיות הוא החיבור שנוצר עם גולשים. בשלב ראשון סביר להניח שמדובר על סקרנים בלבד, לאחר מכן הם כבר הופכים למתעניינים בשירות או מוצר ספציפיים, והשלב הבא הוא כבר לקוח משלם. בהתאם השירות של חברה מקצועית עשוי לכלול גם תגובות לתגובות שמתקבלות על הפוסטים והסרטונים, ואינטראקציות נוספות. חברה מקצועית יודעת לייצר תכנים שימשכו תגובות – שאלות, הפעלות, מבצעים וכו' – ובמקרה כזה תגובה מהירה ככל האפשר היא קריטית כדי למנף את האינטראקציה להעמקת הקשר בין העסק לגולשים.
האם כדאי לכלול פרסום ממומן במסגרת קידום ושיווק ברשתות חברתיות?
כשעסק מתנהל ברשת חברתית באופן שנתפש כאותנטי, זוהי האסטרטגיה השיווקית הטובה ביותר מפני שהיא מנטרלת מראש התנגדויות שיכולות לצוץ. יחד עם זאת יש מקרים שבהם מומלץ להשתמש גם באפשרויות הקידום הממומן שמציעות פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ושאר רשתות חברתיות. יש שתי דרכים לבצע קידום ממומן: האחת להשקיע סכום כסף מסוים בקידום תוכן אורגני, כך שהוא ייחשף לעיניים רבות יותר, והשנייה היא מודעות. בכל מקרה חשוב להתנהל על סמך תוכנית עבודה מדויקת, שמבוססת על אפיון קהל היעד והמטרות הספציפיות של השיווק.