מכרו לכם חבילת אינטרנט מהיר ואתם לא בטוחים שאתם מקבלים תמורה ראויה? כך תוכלו לבדוק בעצמכם!

הצורך באינטרנט מהיר

בדקו את עצמכם: כמה זמן אתם מבלים באינטרנט בכל יום? כמה פעולות אתם בוחרים לבצע דרך האינטרנט במקום לצאת מהבית באופן מיוחד? רוב הסיכויים שהתשובה לשתי השאלות היא: הרבה! זוהי הסיבה לכך, שלכולנו חשוב כל כך שהאינטרנט שלנו יהיה מהיר ויעמוד בקצב החיים המהיר של העידן הווירטואלי של ימינו.

קצת מושגים

לפני שנעסוק בדרכים לבחון את המהירות של האינטרנט שלנו בבית, חשוב להבין שני מושגים, שבלעדיהם לא יהיה לנו אינטרנט בבית בכלל. המושג הראשון הוא תשתית. התשתית היא הכבלים מערכת הכבלים, המובילה את האינטרנט אלינו הביתה. המושג השני הוא הספק, שהוא מי שמספק לנו את האינטרנט, שמגיע אלינו באמצעות התשתית. שני אלו הם  האחראיים במקרים של תקלות וכמובן, גם בנושא של מהירות הגלישה.

הבדיקה הראשונה

כדי לבדוק את מהירות הגלישה שלכם, כדאי לבדוק תחילה על מה אתם משלמים הן לתשתית והן לספק. כלומר, אם אתם מחוברים לדוגמה לתשתית של בזק וסלקום היא הספקית שלכם, כדאי לבדוק האם אתם משלמים עבור אינטרנט מהיר של סלקום וכך גם לגבי האינטרנט של בזק. כמו כן חשוב לוודא, שהמהירות עליה אתם משלמים זהה הן אצל הספק והן בתשתית.

הבדיקה הבאה

בשלב הבא תוכלו לפתוח אתר: speedtest.net. אתר זה יאפשר לכם לבדוק את מהירות האינטרנט שלכם בפועל על ידי ביצוע של הורדה מדומה. במהלך אותה הורדה מדומה תוכלו לבדוק את מהירות ההורדה שלכם ואת מהירות הגלישה עצמה. ראשית, בדקו מהו המספר המופיע בפינג. קחו בחשבון, שככל שהמספר נמוך יותר, התוצאה היא טובה יותר. הסיבה לכך היא, שהפינג מראה כמה זמן לוקח למידע לעבור מהאתר ועד אליכם. לאחר מכן, בדקו מהי מהירות ההורדה וקחו בחשבון, שמהירות ההורדה אמורה להיות חלקי 8 מהמהירות, עליה אתם משלמים. כלומר, אם אתם משלמים עבור חבילת אינטרנט מהיר של 100 מגה, המספר שאתם צפויים לראות הוא 12.5.

ואם אין התאמה?

במידה ואין התאמה בין המהירות, עליה אתם משלמים, לבין המהירות בפועל, מומלץ לבצע את הבדיקה באמצעות מחשב נייד ולבצע את הבדיקה בפעם אחת באמצעות חיבור ל-wifi ופעם נוספת באמצעות חיבור ישיר למודם. כך תוכלו לבדוק אם הבעיה נמצאת בחיבור האלחוטי או במקורות האינטרנט ולטפל בהתאם.

מה זה אומר?

אם ראיתם, שאתם לא נהנים מהפריווילגיה של אינטרנט מהיר כתוצאה מהמודם, תוכלו לאפס אותו ולשפר את ביצועיו. לעומת זאת, אם הבעיה מגיע מהנתב, תוכלו לאפס אותו ואף לבדוק שינוי של המיקום שלו לשיפור הקליטה בבית. במידה וגם זה לא עוזר, תוכלו להוסיף מגבר וכך לקלוט את האינטרנט האלחוטי בכל חדרי הבית.