עסקים, ארגונים וחברות זקוקים לא פעם לייעוץ חיצוני מקצועי. לקראת צעד חדש, ביצוע שינויים בארגון ולאחר שברור כי ישנן מטרות מול העיניים, ייעוץ אסטרטגי הוא הכיוון שיש לשקול. הייעוץ החיצוני מונע משיקולים מקצועיים ומטרתו לעזור לארגון להגיע למקום אליו הוא הגדיר כיעד. 

שלבי ייעוץ אסטרטגי

כדי שאפשר יהיה להבין מהי המשמעות של הייעוץ האסטרטגי לארגון, לחברה או לעסק, יש להבין מהם התהליכים של הייעוץ עצמו.

  • שלב ראשון – אבחון העסק

בתחילה חשוב שהחברה שמספקת את הייעוץ תוכל להבין מה עומד מולה. לצורך כך היא תבצע אבחון מקיף אשר כולל בחינת דו"חות ושיחות עם גורמים שונים בארגון. השיחות יכולות להתבצע עם המנכ"ל, המנהלים או עובדים אחרים בארגון כשהמטרה היא לקבל את התמונה המלאה.

  • שלב שני – יצירת אסטרטגיה

צוות היגוי יישב ליצור אסטרטגיה שהיא פועל יוצא של מטרות הארגון. כלומר, ייעוץ אסטרטגי מתחיל בהבנה של המטרות הארגוניות ובהתאם להן ניתן יהיה ליצור תוכנית עבודה. התוכנית עצמה תיבנה על פי מתודולוגיות מובנות ולא לפי תחושת בטן אישית.

  • שלב שלישי – יישום 

השלב השלישי הוא יישום של האסטרטגיה. על מנת שאפשר יהיה להוציא לפועל את המהלכים השונים תיבנה תוכנית מפורטת כולל לוחות זמנים של פעילויות שונות ומדדים להצלחה של כל מהלך. המטרה של הייעוץ האסטרטגי היא לסייע לארגון להגיע למטרותיו ולאפשר לו לראות תמונה ברורה ובהירה של הפעולות שבוצעו.

לבחור חברת ייעוץ אסטרטגי

במקרה של ייעוץ אסטרטגי חשוב מאד לבחור את החברה המתאימה. על החברה לשים את הארגון בראש סדר העדיפויות שלה. במקרה ולדעתה המטרות שהוצבו אינן ישימות או נכונות לו, היא תוכל להתריע על כך, אך המטרה שלה היא לבדוק כיצד הארגון יוכל להגיע למקום המיועד.

הייעוץ האסטרטגי אינו עובד על פי תחושות בטן. מדובר במתודולוגיה ויצירת תוכניות עבודה וזיהוי ההתקדמות הנוכחית במדדים שיקבעו מראש. החברה עובדת עם הארגון ולא בנוסף או בנפרד ממנו ולכן חשוב מאד לבחור בחברה מקצועית אך קשובה, בחברה מנוסה שמכירה את התחום של הארגון.