תחום המס במדינת ישראל, הוא תחום סבוך במיוחד שעשוי להיות מאוד מבלבל מבחינתם של אזרחים מן השורה. אולם, ישנם אספקטים חיוניים אותם דווקא אתם, השכירים רוצים להכיר ולנצל לטובתכם. אחת מהנושאים החשובים ביותר הוא החזר מס לשכירים, אותו אתם יכולים לקבל אם אתם עומדים בכל דרישות החוק. משמעות הדבר היא שחשבון הבנק שלכם יזוכה במהלך השנה, בכספים שיכולים להיות חיוניים לכם, לצורך מחייה שוטפת או חסכונות לעתיד. על כן, מומלץ להשקיע זמן ומחשבה על מנת להביא לידי ביטוי את כל הזכויות שלכם, ככתוב בחוק.
מה הוא החזר מס לשכירים?
החזר מס לשכירים הוא הליך שמתבצע רטרואקטיבית, אל מול מס הכנסה, רק אצל אנשים ששילמו את המיסים שלהם בתור שכירים. על פי החוק, עובד ששילם מס הכנסה בשיעור הגבוה מהנדרש, לאורך שש השנים מעת תום שנת המס הנוכחית, יכול להגיש בקשה לקבל החזרים על העודפים. חישוב מס ההכנסה בישראל, הוא חישוב שנתי, שנקבע עם החתימה על טופס 101, בתחילת כל שנה. במידה ולאורך השנה התרחש שינוי במצבכם (כמו למשל לידה או אימוץ), ולא עדכנתם את המעסיק בעזרת טופס 101 חדש, אתם יכולים להיות זכאים בעתיד להגיש בקשה לבירור זכאות של החזר המיסים אותו שילמתם כשכירים, את הכספים אתם תקבלו ישירות לחשבון הבנק שלכם, עם תום הבירור אל מול רשות המס.
מענקים מהמדינה שאתם רוצים לנצל
תהליך קבלת החזר מס לשכירים הוא תהליך פשוט וברור יחסית. את הבקשה ניתן להגיש לפקיד השומה האזורי שלכם, בצרוף טפסים מיוחדים ותיעוד של כל החומר שנוגע לתיק שלכם. כמו כן, ניתן להגיש בקשות על כמה שנים, אך חשוב להכין על בקשה בנפרד עם הטפסים המתאימים לה. לאורך כל השנים שלכם כשכירים אתם יכולים לקבל החזרים של מיסוי ששווים יכול להסתכם במקרה הטוב בעשרות אלפי שקלים. ועל כן, מומלץ לשים לב ללוחות הזמנים ולבצע את התהליך בצורה הנאותה, על מנת לשמור על הזכויות שלכם ולקבל את הכספים שמגיעים לכם על פי החוק.